Franczyza McDonald’s®

Zapraszamy  
na spotkanie  
informacyjne

Dlaczego McDonald’s? 
McDonald’s to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na całym świecie, a nasza oferta franczyzy oparta jest na sprawdzonym modelu biznesowym, który od wielu lat gwarantuje sukcesy.

Jako nasz franczyzobiorca otrzymasz wszechstronne szkolenie, doradztwo na każdym etapie współpracy i profesjonalne wsparcie w prowadzeniu restauracji. Zapewnimy Ci również zaufanych dostawców, ze współpracy z którymi jesteśmy szczególnie dumni.

Jesteśmy sygnatariuszem Kodeksu dobrych praktyk dla rynku franczyzy. McDonald's to prekursor franczyzy na świecie. Od 30 lat działalności w Polsce budujemy z naszymi partnerami trwałe relacje, oparte na zaufaniu i dialogu. W gronie naszych franczyzobiorców jest już prawie 100 przedsiębiorców, którzy prowadzą ponad 95% restauracji McDonald’s w Polsce. Dołączyliśmy do branżowej inicjatywy rynku franczyzowego, aby promować najwyższe standardy tego modelu biznesowego. Wierzymy, że sukces franczyzobiorców to nasz sukces!

Europejski kodeks udzielania franczyzy  

Bycie częścią McDonald’s to szansa jak żadna inna

1.
Znana na całym świecie marka
Jesteśmy największą siecią restauracyjną w historii. McDonald’s to ponad 37 000 lokali, które każdego dnia obsługują 70 000 000 gości. W samej Polsce codziennie gościmy około 800 000 osób. Złote Łuki tworzące nasze logo rozpoznawalne są na wszystkich kontynentach świata.
2.
Solidny model biznesowy – nasz klucz do sukcesu
Symbolem naszego modelu jest stołek na trzech nogach, który przedstawia trzy filary marki: McDonald's, franczyzobiorców i dostawców. Każdy filar jest tak samo ważny i każdy pracuje nad realizacją celów i dążeniem do wspólnego sukcesu.
3.
Jasno określona wizja rozwoju firmy
Stale pracujemy nad tym, żeby marka była postrzegana przez naszych gości jako najlepsza sieć restauracji szybkiej obsługi w Polsce – jako innowacyjna, otwarta na zmiany firma oferująca najlepsze burgery, kawę oraz obsługę będącą wzorem dbałości o odwiedzających.
4.
Wsparcie oraz szkolenia
Siłą systemu McDonald’s jest wzajemne wsparcie i bliska współpraca. Pozyskujemy nieruchomość, przygotowujemy i realizujemy inwestycję. Zapewniamy profesjonalne szkolenia. Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem. Prowadzimy wspólną działalność marketingową i promocyjną. Razem budujemy renomę naszej marki. Mamy sprawdzoną sieć dostawców. Współdziałamy przy zakupie usług dla restauracji.
5.
Dbanie o jakość produktów i współodpowiedzialność społeczna
Wspieramy polskie przedsiębiorstwa i odpowiadamy na wyzwania krajowej gospodarki. Dokładamy wszelkich starań, by wykorzystać skalę naszej działalności w słusznej sprawie i wprowadzać zmiany, których oczekują goście naszych restauracji. Tu dowiesz się więcej o tym, jak bardzo dbamy o jakość naszych produktów i jak ważna jest dla nas kwestia odpowiedzialności.
6.
Twoja rola w kształtowaniu przyszłości McDonald’s
Angażujemy franczyzobiorców w tworzenie nowych rozwiązań. Biorą oni udział w pracach nad nowymi produktami, usługami i komunikacją. Czy wiesz, że nasz kultowy burger Big Mac został wymyślony nie przez założycieli McDonald's, a przez franczyzobiorcę, Jima Delligattiego? To tylko pokazuje, jak ważną rolę w kształtowaniu przyszłości marki możesz odegrać.

Franczyzobiorcy są jednym z trzech filarów naszej firmy



Posłuchaj, jak Marek Mikusek (Franchising Director) i Wioleta Sachajko (Franczyzobiorczyni) opowiadają o modelu franczyzy McDonald’s i jego korzyściach dla franczyzobiorców.



Zapisz się do newslettera:
  1. Wprowadzenie

    Niniejsze oświadczenie o ochronie prywatności dla osób zainteresowanych franczyzą McDonald’s („Oświadczenie”) opisuje, w jaki sposób McDonald's Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej jako „McDonald's", „my", „nas", „nasz") gromadzi, przetwarza, chroni i udostępnia dane osobowe osób zainteresowanych franczyzą McDonald’s.

    Należy pamiętać, że żadne z postanowień Oświadczenia nie ogranicza praw, które mogą przysługiwać użytkownikowi na mocy lokalnych przepisów o ochronie danych.

  2. Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania

    Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe, tj. imię, nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu, w celu organizacji spotkań z kandydatami na franczyzobiorców McDonald’s oraz kontaktu z Tobą w tym zakresie Jeśli wyrazisz zgodę na otrzymywanie newslettera, będziemy przesyłać Ci również informacje dotyczące franczyzy. We wszystkich przypadkach podstawą prawną przetwarzania danych jest Twoja zgoda.

  3. Okres przechowywania danych osobowych

    Jeśli wyrazisz zgodę na otrzymywanie informacji o najbliższym planowanym spotkaniu, podane przez Ciebie dane osobowe będziemy przetwarzać do momentu, w którym wycofasz zgodę na przetwarzanie danych, jednak nie dłużej niż 1 miesiąc od jego zakończenia.

    W pozostałym zakresie podane przez Ciebie dane osobowe będziemy przetwarzać do momentu, w którym wycofasz zgodę na otrzymywanie newslettera albo podjęcia przez nas decyzji o zakończeniu wysyłania newsletterów.

  4. Odbiorcy danych osobowych

    Będziemy przekazywać Twoje dane osobowe naszym dostawcom, którym zlecimy usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, np. dostawcom usług IT. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z nami i tylko zgodnie z naszymi poleceniami.

  5. Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy

    Twoje dane osobowe nie będą przekazywane poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

  6. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych

    Przysługują Ci następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
    • prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych,
    • prawo dostępu do Twoich danych osobowych,
    • prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych,
    • prawo żądania usunięcia Twoich danych osobowych,
    • prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych,
    • Prawo do przenoszenia Twoich danych osobowych, tj. prawo otrzymania od nas Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego. Możesz przesłać te dane innemu administratorowi danych lub zażądać, abyśmy przesłali Twoje dane do innego administratora. Jednakże zrobimy to tylko jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe. Prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje Ci tylko co do tych danych, które przetwarzamy na podstawie umowy z Tobą lub na podstawie Twojej zgody.

    Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe poniżej).

    Prawo wycofania zgody
    Masz prawo wycofania zgody na przetwarzanie Twoich danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem. Zgodę możesz wycofać kontaktując się z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe poniżej).

    Prawo wniesienia skargi do organu
    Przysługuje Ci także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  7. Obowiązek podania danych

    Podanie danych jest dobrowolne jednak niezbędne do zapisania się na spotkanie lub otrzymywanie newslettera.

  8. Jak się z nami skontaktować - administrator danych osobowych

    Administratorem Twouich danych osobowych jest McDonald’s Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy pod numerem 0000097409, NIP 521-008-81-10 (dalej: my). Można się z nami skontaktować w następujący sposób:
    • listownie na adres: McDonald’s Polska Sp. z o.o., 02-674 Warszawa, ul. Marynarska 15;
    • przez e-mail: kontakt@mcdonalds.pl
    • telefonicznie: +48 22 211 58 00
    • za pomocą strony internetowej: https://mcdonalds.pl

  9. Inspektor ochrony danych

    Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych. Jest to osoba, z którą można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można kontaktować się w następujący sposób:
    • listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych, McDonald’s Polska Sp. z o.o., 02-674 Warszawa, ul. Marynarska 15
    • przez e-mail: ochrona.prywatnosci@mcdonalds.pl

  10. Zmiany w Oświadczeniu

    Od czasu do czasu może zaistnieć potrzeba wprowadzania zmian w niniejszym oświadczeniu o ochronie prywatności. W takim przypadku opublikujemy zmienioną wersję tutaj i zmienimy „Ostatnią aktualizację" (datę, od której będzie obowiązywać) u góry Oświadczenia lub skontaktujemy się z Tobą bezpośrednio, jeśli uznamy to za stosowne zgodnie z obowiązującym prawem. W związku z tym zalecamy okresowe zapoznawanie się z niniejszym oświadczeniem o ochronie prywatności.

  11. Więcej o zasadach ochrony prywatności

    Więcej o tym w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe dowiesz się z Globalnej Polityki Ochrony Prywatności McDonald’s https://mcdonalds.pl/ochrona-prywatnosci#global

    Jeśli zdecydujesz się aplikować na franczyzobiorcę McDonald’s, Twoje dane będą przetwarzane zgodnie z informacjami zamieszczonymi na stronie https://mcdonalds.pl/o-mcdonalds/aplikuj/


Czy mogę zostać franczyzobiorcą McDonald’s? 


Pasja. Osobowość. Przedsiębiorczość. Ciekawość i otwartość na ludzi. Choć wszyscy nasi franczyzobiorcy przeszli inną ścieżkę kariery, każdy z nich ma cechy, których szczególnie poszukujemy wśród naszych kandydatów.


Jak wygląda droga do franczyzy restauracji McDonald’s?

Czas trwania procesu rekrutacji i przygotowania do wejścia do systemu McDonald’s zależy od dostępności i zaangażowania kandydata. Przeciętnie zajmuje dwanaście miesięcy, z czego przez około dziewięć miesięcy kandydat szkoli się w restauracji.
Spotkania z przedstawicielami McDonald’s odbywają się w Warszawie. Podobnie trzydniowa praktyka w restauracji, dzięki której poznasz specyfikę jej pracy. Późniejsze dziewięciomiesięczne szkolenie odbędzie się już jednak możliwie jak najbliżej miejsca Twojego zamieszkania. Obie strony mają prawo w dowolnym momencie przerwać ten proces. Zarówno McDonald’s, jak i kandydat mogą to uczynić bez konieczności podania przyczyny. Tak to wygląda w wielkim skrócie. Poniżej prezentujemy przebieg tego procesu w bardziej szczegółowy sposób.

Etap 1: Poznajmy się

Etap 2: Złóż aplikację

Etap 3: Szkolenia

Etap 1: Poznajmy się

1.
Wypełnienie formularza z załączonym CV i listem motywacyjnym
Wypełnij formularz (znajdziesz go tutaj), a następnie dołącz życiorys i list motywacyjny, w którym wyjaśnisz swoje powody ubiegania się o franczyzę McDonald’s. Z góry zastrzegamy, że niepoprawnie wypełnione formularze lub formularze bez załączonego CV czy listu motywacyjnego nie będą rozpatrywane. Potrzebujesz więcej informacji? Zadzwoń do Działu Franczyzy pod numer +48 22 211 58 26.
2.
Spotkanie z Działem Franczyzy
Jeżeli Twoje zgłoszenie nas zainteresuje, po zapoznaniu się z przesłanymi dokumentami skontaktujemy się z Tobą i zaprosimy Cię na pierwsze spotkanie z naszym Działem Franczyzy w Warszawie.
3.
Spotkanie z Działem Finansowym – weryfikacja finansowa
Na tym spotkaniu (odbędzie się ono również w Warszawie) następuje wstępna weryfikacja Twoich środków finansowych.

Etap 2: Składanie aplikacji

1.
Trzydniowa praktyka w restauracji McDonald's
Praktyka odbywa się w jednej z warszawskich restauracji McDonald’s.
Uwaga – warunkiem rozpoczęcia praktyki (a także późniejszego szkolenia w restauracji) jest zawarcie stosownej umowy oraz uzyskanie zaświadczenia sanitarno­‑epidemiologicznego dopuszczającego do pracy w gastronomii.
2.
Spotkanie z kierownictwem McDonald’s Polska
Po trzydniowej praktyce przychodzi czas na rozmowę kwalifikującą do szkolenia w restauracji. Z zainteresowanymi i zakwalifikowanymi kandydatami spotykają się dyrektorzy McDonald’s Polska.

Etap 3: Szkolenia

1.
Szkolenie w restauracji (około dziewięciu miesięcy)
Szkolenie w restauracji McDonald’s odbędzie się w restauracji położonej możliwie najbliżej miejsca Twojego zamieszkania. Szkolenie służy zdobyciu wiedzy praktycznej i teoretycznej bezpośrednio w restauracji McDonald’s oraz na kursach teoretycznych. Cały cykl szkolenia trwa około dziewięciu miesięcy i należy poświęcić na niego minimum 20 godzin tygodniowo. Jego program zakłada poznanie wszystkich stanowisk w strukturze organizacyjnej restauracji i podzielony jest na cztery etapy: 1) szkolenie stanowiskowe (szeregowy pracownik) oraz szkolenie instruktorskie, 2) szkolenie przygotowujące do prowadzenia zmian (menadżer niższego szczebla), 3) szkolenie rozszerzające wiedzę z zakresu zarządzania restauracją (menadżer średniego szczebla, asystent kierownika restauracji), 4) szkolenie dla kierowników restauracji. Poczynając od etapu 2., szkolenia praktyczne w restauracji uzupełniane są trzy- lub czterodniowymi kursami teoretycznymi. W całym procesie szkolenia uczestniczysz w czterech takich kursach. Twoje postępy weryfikowane są testami kwalifikacyjnymi na poszczególne kursy oraz testami końcowymi. Zaliczenie testu jest warunkiem koniecznym do przejścia do kolejnego etapu szkolenia.
2.
Przedstawienie oferty restauracji
Jeśli Twoje szkolenie będzie szło zgodnie z planem to mniej więcej w połowie okresu szkolenia otrzymasz ofertę franczyzy. Oferta określa położenie i adres restauracji, czas trwania umowy, wysokość wszystkich opłat, cenę wyposażenia, termin przejęcia restauracji. Do oferty załączana jest historia uzyskiwanych w restauracji przychodów i poniesionych kosztów za okres ostatnich trzech lat bądź krótszy, jeżeli restauracja funkcjonuje mniej niż trzy lata.
3.
Przejęcie restauracji
Ostatni etap, którego z pewnością wyczekujesz najbardziej. Moment ten następuje po podpisaniu umowy franczyzy i zarejestrowaniu działalności gospodarczej.

Chcesz wiedzieć więcej?


FAQ