BIURO PRASOWE
AKTUALNOŚCI INFORMACJE PRASOWE TECZKA PRASOWA ARCHIWUM MATERIAŁY GRAFICZNE

WYSZUKAJ

INFORMACJE KORPORACYJNE INFORMACJE O PRODUKTACH I KAMPANIACH REKLAMOWYCH

WYSZUKAJ

WYSZUKAJ

INFORMACJE O FIRMIE HISTORIA

McDonald’s w Polsce: 332 restauracje w ponad 120 miastach, ponad 16 000 pracowników, ponad pół miliona gości każdego dnia. 


McDonald's Polska utrzymuje dynamikę rozwoju. Obecnie w ponad stu dwudziestu miastach Polski działają 332 restauracje. Rekordzistką pod względem ilości jest Warszawa z 41 lokalizacjami. Na liście lokalizacji znajdują się nie tylko tak duże miasta jak Warszawa czy Łódź, ale również miasta o zdecydowanie mniejszej liczbie mieszkańców, jak np. Dębica, Kępno, Ostrowiec Świętokrzyski, czy Skierniewice.

NOWA RESTAURACJA

Budowa każdej restauracji McDonald's oznacza konkretne inwestycje. Aktualnie średni koszt jednej restauracji wynosi 6 - 7 mln złotych. Oprócz otwierania nowych restauracji sieć McDonald’s zrealizowała kompleksowy program zmiany ich wystroju. Firma wychodząc naprzeciw nowym trendom w architekturze oraz zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów zmieniła wystrój wewnętrzny lokali, ich kolorystykę, a także same bryły budynków.

Miejsce tradycyjnej czerwieni zajęła bogatsza paleta kolorów, w których dominuje żółć, biel, głęboka zieleń, a także kolory drewna i kamienia. Restauracje stają się bardziej zróżnicowane w swoim wyglądzie, by lepiej dostosować się do specyfiki danego miejsca i klienteli. Wyższy standard lokali, komfort, łatwość korzystania, swobodna, sprzyjająca relaksowi atmosfera wiążą się ze zmianą filozofii McDonald’s, którą ujmuje hasło przejścia od "Fast Food" do "Good Food Fast".

McDRIVE

Szczególną kategorię stanowią uruchamiane przez McDonald's w Polsce restauracje typu McDrive. Lokale te, poza klasyczną salą jadalną, oferują zmotoryzowanym gościom tzw. linię samochodową. Umożliwia ona zakup produktów bezpośrednio z samochodu. Koncepcja ta cieszy się rosnącym uznaniem klientów. Znaczna większość (ponad 70%) z działających obecnie restauracji McDonald's w Polsce to lokale McDrive.

 

OFERTA

Oferta McDonald's w Polsce obejmuje szeroką gamę kanapek, napojów i deserów a także dodatki, takie jak frytki i sałatki. Ich zróżnicowanie pozwala na skomponowanie odpowiednio zbilansowanego posiłku przez osoby mające różne potrzeby i upodobania. Dużym ułatwieniem jest umieszczanie na opakowaniach produktów czytelnie przedstawionej informacji o wskaźnikach dziennego zapotrzebowania oraz specjalny serwis internetowy www.mcdonaldsmenu.info pozwalający m.in. na obliczenie indywidualnego zapotrzebowania na podstawowe składniki odżywcze i zestawienia ich z produktami McDonald's. 

 

Większość restauracji oferuje w godzinach porannych produkty z linii śniadaniowej, które stanowią nowość na polskim rynku gastronomii szybkiej obsługi. Rozszerza się również wybór kaw dostępnych w restauracjach McDonald's. Nową jakością są kawiarnie McCafé, zlokalizowane wewnątrz restauracji. Oferują wysokiej jakości gorące i mrożone kawy oraz szeroki wybór deserów.

 

Oferta dla dzieci to nie tylko znany wszystkim zestaw Happy Meal. W coraz większej liczbie restauracji można spotkać specjalne pomieszczenia zabaw ruchowych Gym&Fun. Najmłodsi znajdą w nich takie  atrakcje jak wyścig rowerowy, tor przeszkód oraz mini boisko do koszykówki.

franczyza

FRANCHISING - SPOSÓB NA WŁASNĄ RESTAURACJĘ

Duża część restauracji McDonald's Polska to restauracje licencyjne. Licencjobiorca McDonald's to samodzielny przedsiębiorca, prowadzący swoją własną restaurację pod szyldem i w ramach systemu McDonald's. Inwestując własne środki finansowe osoba taka korzysta zarówno z systemu stworzonego przez korporację, jak i czterdziestoletniego jej doświadczenia. Franchising umożliwia połączenie siły wielkiej organizacji z elastycznością przedsiębiorstw średniej wielkości. W chwili obecnej działają 203 restauracje licencyjne, które prowadzi 59 licencjobiorców.

 

Osoba, która zdecyduje się na dołączenie do sieci firmy i zostanie przez nią zakwalifikowana (wymogi obejmują m.in. własny wkład finansowy, doświadczenie w biznesie, gotowość do samodzielnego prowadzenia restauracji), przechodzi trwające około roku szkolenie. Rozpoczyna je od poznania podstawowych mechanizmów działania restauracji, poprzez zasady zarządzania ludźmi, po współpracę z dostawcami, marketing i promocję.

Siła marki McDonald's wynika z połączenia potencjału licencjobiorców, dostawców i samej firmy.

surowce

POLSKIE SUROWCE

Duża część surowców spożywczych pochodzi z krajowych upraw i hodowli, od krajowych dostawców, będących długoletnimi partnerami McDonald's. Obecność firmy na polskim rynku była dla nich często decydującym argumentem za inwestycjami w naszym kraju.

 

Wielu z nich rozpoczynało swoją karierę razem z powstaniem pierwszej restauracji. Obecnie dzięki współpracy z wiarygodnym partnerem rozwinęli swoją działalność, osiągając mocną pozycję na rynku. Warto podkreślić, że obecnie część dostawców McDonald's Polska eksportuje swoje wyroby do innych krajów Europy Środkowej, w których działają restauracje sieci. McDonald's Polska współpracuje również z szeregiem polskich przedsiębiorstw funkcjonujących w branży budowlanej, wyposażenia wnętrz, czy sprzętu kuchennego.

 

Komórką koordynującą badania zarówno surowców, jak i oferowanych w restauracjach produktów jest Dział Zapewnienia Jakości. Do jego zadań należy: zapewnienie zgodności produktów ze specyfikacjami, kontrola stałego poziomu jakości produktów i prowadzenie efektywnego systemu kontroli jakości u dostawców. System ten jest wielostopniowy. Szczególnie ważnym ogniwem kontroli jakości w McDonald's Polska jest Centrum Dystrybucji - firma HAVI Logistics. Przez HAVI przechodzą praktycznie wszystkie surowce wykorzystywane przez McDonald's. Dlatego tak ważną rolę odgrywa jakość zamawianych przez Centrum Dystrybucji produktów, a także warunki ich przechowywania i transportu.

 

W restauracjach McDonald's Polska szczególny nacisk położony jest na przestrzeganie procedur produkcji oraz kontrolę jakości, np. w czasie grillowania mięsa (czas i temperatura). We wszystkich etapach przygotowywania produktów: począwszy od producentów-dostawców, poprzez system transportu i magazynowania, na restauracjach skończywszy zagwarantowane jest zachowanie najwyższych standardów czyszczenia i dezynfekcji urządzeń i pomieszczeń, higieny pracowników oraz procedur postępowania z opakowaniami.

 

Wielokrotne kontrole, jakie przechodzi każdy produkt, od fazy hodowli czy uprawy, po moment zakupu przez klienta, służą zachowaniu świeżości, bezpieczeństwa i pełnych wartości odżywczych.

zatrudnienie

ZATRUDNIENIE

McDonald's w Polsce zatrudnia ponad 16 000 pracowników. Dzięki rozbudowanemu, wewnętrznemu systemowi szkoleń firma nie wymaga od kandydatów większej praktyki w gastronomii. Firma jest otwarta na osoby w każdym wieku, zarówno młodych, stawiających pierwsze kroki w życiu zawodowym jak i osoby starsze. Warunkiem niezbędnym jest natomiast umiejętność pracy w zespole oraz otwartość na potrzeby gości restauracji. Firma oferuje szerokie możliwości awansu. Wystarczy powiedzieć, że wszyscy kierownicy restauracji i prawie cały, ponad stuosobowy personel biura McDonald's Polska w Warszawie zaczynali karierę od szeregowych stanowisk w restauracjach. 60% pracowników restauracji łączy pracę z nauką - są zatrudnieni w niepełnym wymiarze czasu pracy dopasowanym do ich dyspozycyjności. Firma stwarza możliwości zarobkowania uczniom i studentom. Nie jest rzadkością, że ludzie ci po ukończeniu studiów decydują się kontynuować pracę w McDonald's.

 

Każda restauracja McDonald's to 40-60 nowych miejsc pracy, lecz udział McDonald's na rynku pracy jest faktycznie większy. Oprócz etatowych pracowników zatrudnionych w każdej restauracji McDonald's należy uwzględnić dodatkowe miejsca pracy w firmach współpracujących, takich jak: firmy budowlane, dostawcy surowców, wyposażenia i usług.

Historia McDonald’s w Polsce sięga 1992 roku. Pierwsza restauracja firmy zlokalizowana przy ul. Marszałkowskiej rozpoczęła obsługę gości 17 czerwca. Szacuje się, że tego dnia swoją pierwszą wizytę w McDonald’s w Warszawie złożyło ponad 45 tysięcy osób! Restauracja pobiła światowy rekord sieci w ilości transakcji w dniu otwarcia, a było ich aż 13 304.

 

historia2

 

W 1999 roku większość restauracji McDonald’s to restauracje z opcją McDrive, co pozwoliło firmie całkowicie zdominować tę formę obsługi. Po dziesięciu latach obecności na polskim rynku, McDonald’s mógł pochwalić się już 192 restauracjami, w których pracowało ponad 9000 pracowników. W 2002 roku polska sieć restauracji McDonald’s obejmuje 225 restauracji. Jest to najwieksza sieć restauracji w Polsce oraz siódma największa sieć McDonald’s w Europie.

 

historia4

 

McDonald’s Polska nie tylko czerpie inspirację z innych rynków, ale również jest pionierem w tworzeniu nowych produktów. McKiełbasa została entuzjastycznie przyjęta przez polskich konsumentów, jak również przez odwiedzających Polskę zagranicznych turystów. W 2008 roku otwarta została pierwsza McCafé, czyli kawiarnia wewnątrz restauracji, która uzupełnia ofertę firmy. Oferują szeroką gamę kaw oraz deserów. Obiekty tego typu są m.in. w Poznaniu, Gnieźnie, Ostrowcu Świętokrzyskim oraz Warszawie. Na przełomie 2009 i 2010 roku firma otworzyła pierwsze obiekty na tzw. MOPach, czyli Miejscach Obsługi Podróżnych. To efekt umowy podpisanej przez firmy Lotos Paliwa i McDonald's Polska. Pierwsze tego typu obiekty powstały na MOPach w Rachowicach i Kozłowie, Witowicach i Oleśnicy (A4) oraz Łęce i Policach (A2).

 

historia1

Kolejne lata były bardzo pracowite dla firmy McDonald’s, co roku otwierano kolejne restauracje. Pierwsza krakowska restauracja otwarta w 1993 roku, mieści się w oryginalnych gotyckich piwnicach przy ulicy Floriańskiej i do dziś jest uznawana za jeden z najładniejszych lokali McDonald’s. W lutym 1994 roku powstał pierwszy w Polsce obiekt typu McDrive. Po 4 latach gości obsługiwało 50 restauracji. Kolejne „okrągłe” otwarcia to 100. obiekt w Kielcach i 150. – w Płocku.

historia3

W ofercie firmy od początku dostępne były flagowe produkty, takie jak hamburger, cheeseburger, Big Mac, frytki czy też shake. Z biegiem czasu oferta była poszerzana o nowe produkty i tak w 1993 roku pojawiła się oferta dla entuzjastów ryb czyli Fish Mac (obecnie Filet-o-Fish). Następne lata przyniosły rozszerzenie oferty produktów z mięsem kurczaka. W 1995 roku pojawiła się ciesząca się dużym uznaniem gości kanapka McChicken, w 1997 roku - McNuggets’y, a w 2000 - Wieś Mac i McFlurry. W 2006 w firmie zaszły spore zmiany. Pracownicy otrzymali nowe stroje, rozpoczął się też program modernizacji restauracji. McDonald’s jako pierwsza firma na polskim rynku, zaczęła umieszczać na opakowaniach informacje o wartościach odżywczych produktów. W 2007 roku firma wprowadziła do wszystkich swoich restauracji specjalną ofertę śniadaniową. Goście restauracji mogą zamawiać produkty z odmiennego menu: kanapki typu McMuffin, tosty oraz tortillę śniadaniową.

 

 

 

 

WYSZUKAJ

BAZA INFORMACJI
PRASOWYCH